Carta Organisasi

 

UNIT PENGURUSAN KUALITI & AUDIT DALAM (UPKAD)
BIL NAMA JAWATAN PEJABAT FAKS T. BIMBIT E-MAIL 
1 Pn. Rusyda bt Yahya Ketua Unit / Pensyarah 8270 06-3878411 019-7752629 Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.
2 En. Wan Mohd Aminuddin bin Wan Rahim Penolong Pendaftar 8269 013-2838386 Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.
3 Pn. Zainab bt Muhammad Pembantu Tadbir   012-6190494 Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.

 

INFO TENTANG UNIT :

 

MAKLUMAT ASAS UNIT :

  1. Menyediakan kemudahan mendapatkan khidmat nasihat, kepakaran dan kemahiran kepada setiap fakulti, akademi dan unit-unit berhubung dengan kualiti perkhidmatan pendidikan.
  2. Membantu setiap fakulti dan akademi dalam mendapatkan pensijilan akreditasi dari pihak MQA bagi setiap program pengajian yang ditawarkan.
  3. Menjadi jambatan penghubung antara KUIM dengan agensi-agensi pensijilan kualiti dan akreditasi.
  4. Menyelaras dan memantau kerja-kerja yang berkaitan dengan penyediaan dokumen bagi tujuan pensijilan dan pengauditan kualiti dan akreditasi program.
  5. Menyediakan bank data bagi semua maklumat berkaitan kualiti dan akreditasi.

 

PENGENALAN UNIT :

Mula ditubuhkan pada tahun 2015 yang pada asalnya dikenali Unit Kualiti dan Akreditasi di bawah naungan Naib Canselor. Unit ini memantau pengekalan pensijilan ISO dan Akreditasi bagi program-program akademik di KUIM.

 

SENARAI ANGGOTA UNIT :

Unit ini terdiri daripada 3 orang anggota iaitu: 

  1. Ketua Unit : Pn. Rusyda binti Yahya,
  2. Penolong Pendaftar : En. Wan Mohd Aminuddin bin Wan Rahim
  3. Pembantu Tadbir : 

 

FUNGSI DAN TANGGUNGJAWAB :

  1. Menyelaras aktiviti peningkatan kualiti universiti.
  2. Membantu semua PTj dalam keperluan dan pengiktirafan kualiti.
  3. Menjadi urus setia pensijilan pengiktirafan kualiti PTj.
  4. Menyelaras audit dalaman tadbir urus universiti secara keseluruhan.
  5. Membangunkan kaedah jaminan kualiti akreditasi program akademik.
  6. Menyemak dan menilai dokumen akreditasi.
  7. Membantu semua fakulti dalam pengurusan dan pemantauan akreditasi program.
  8. Mengkomunikasikan maklumat berkaitan akreditasi program kepada semua fakulti.
  9. Menyelaras dan mendokumen perancangan strategi dan KPI universiti.

 

Muat Turun Tools UPKAD

 

Berikut adalah tools yang disediakan oleh pihak UPKAD. 

*Sila gunakan e-mel rasmi UNIMEL untuk membuka pautan yang disediakan. 

 

PERKARA

PAUTAN KLIK

PAUTAN IMBAS

Analisa Peratus Perubahan Semakan Kurikulum KUIM (V5.3)

https://qrgo.page.link/Q8apk

 

Buku Panduan Prosedur Pengurusan Program Akademik 2016 (Pindaan 2021)

https://qrgo.page.link/EFs61

 

Format Laporan Status Pematuhan Terhadap MQF 2.0

https://qrgo.page.link/vSAhs

Format Pengukuran CLO-PLO MQF 2.0

https://qrgo.page.link/ytnQG

 

Pemetaan MQF 1, 2, BLOOM

https://qrgo.page.link/Jkfop

 

Sistem CDL-MINOR (V3.1)

https://qrgo.page.link/JHo2C 

 

 

 

 

 

Dikemaskini pada 01 Jun 2022

Galeri UPKAD

TAHUN 2022

 

 

19.04.2022 - Bengkel Penjajaran Konstruktif

 

12.04.2022 - Bengkel OBE (Beginner)

 

07.04.2022 - Bengkel Pengurusan Program Akademik

 

22.03.2022 - Taklimat Garis Panduan Teach Out (Bersama KTYS & JEC Singapore)

 

09.03.2022 - Taklimat Micro-Credential

 

 

TAHUN 2021

20.05.2021 - Bengkel MR-CIIQ (Pemantauan, Penilaian Dan Penambahbaikan Kualiti Institusi Secara Berterusan)

 

18.05.2021 - Bengkel OBE (Pendidikan Berasaskan Hasil)

Sub-kategori

  • Last Modified: Rabu 28 September 2022.

Hubungi Kami

  

Unit Pengurusan Kualiti & Audit Dalam (UPKAD), 
    Universiti Melaka,
    Batu 28, Kuala Sungai Baru,
 
    78200 MelakaMalaysia.

       email : upkad@unimel.edu.my
     +606-3878269
     +606-3878270

Waktu Urusan Pejabat

 

                Isnin - Khamis                                   
              8.00 am - 1.00 pm                           
              2.00 pm - 5.00 pm     

                       Jumaat
              8.00 am - 12.15 pm
              2.45 pm - 5.00 pm